Rahvusvaheline performance’i õhtu

Pühapäeval, 10. juulil toimub EKKMis performance’i õhtu, kus tulevad esitusele kolm projekti kahelt väliskunstnikult – Michelangelo Miccoliselt ja nick von kleistilt. Selle puhul on muuseum ja näitus avatud kuni 22.00.

Kunstnikud Michelangelo Miccolis ja nick von kleist töötavad visuaal- ja etenduskunstide piiridel, olles pidevas dialoogis kolleegide ja teiste kunstnike teostega. Praegusel näitusel „Greatest Hits“ osalev kuraator Maria Arusoo viitas enda teose valikuprotsessis just neile performance-kunstnikele, kelle loomismeetod meenutab anumat, milles talletub erinevate kunstnike looming, ning mis sarnaneb sel moel ka „Greatest Hits“ näituse struktuurile. Näitusele „Greatest hits“ on kutsutud osalema kuraatorid, kes omakorda valisid näitusele ühe kunstniku teose.

AJAKAVA
17.00 Michelangelo Miccolis: WHO CARES: Notes on how to address an audience: A performance journal, 1992 – 2017 (2019) on monoloog, milles Miccolis uurib esineja, kuraatori, produtsendi ja etendustöö põimumist ning seda, kes etendusest hoolib – mitte ainult esitusest endast, vaid performance WHO CARES seab kahtluse alla etenduses osalevate ja sellega seotud isikute vahel kehtivad suhted ja standardid.

20.00 Michelangelo Miccolis: The Desire to Make Sense (2015 – 2022) tantsu-performance‘it tehes oli Miccolis äsja kolinud tagasi sünnikohta Mexico Citysse. Püüdes enda praktikat uuesti mõtestada, soovis ta maha jätta kõik eelnevad teadmised. Miccolis ei hooli dramaturgiast, vaid peab prooviprotsessi kui seisundit viljakaks vastupanumeetmeks traditsioonidele ja iganenud arusaamadele. Ühtlasi on etenduse ajendiks koroonaaegne karantiin, mil Miccolis iga päev üksinda vabalt tantsis, lähtumata reeglitest või treenitusest. Tsiteerides kunstnikku: “Fuck tradition, I like dancing, I’m a weird mover and I’m not trained, yet I am, under my own very personal method. So, sit back, get a drink, dance with me if you like. This is a rehearsal and it will always remain so.”

Terve õhtu vältel nick von kleist: non-playable-bodies (2019 – ). Kunstniku uusim projekt kasvas välja värssjutustusest, teisenedes edasi virtuaalseteks, performatiivseteks ja materiaalseteks teosteks. Non-playable-bodies elavad tulevikulinnades, olles üheaegselt NPC (non-playable-character) ja virtuaalsed taimed.

Michelangelo Miccolis (1981, Mehhiko) elab ja tegutseb nii Zürichis ja Méxicos. Miccolis tegeleb etenduskunstiga erinevates formaatides – osalustöötubadest kureerimiseni. Ta on alates 2017. aastast Mexico City Material Art Fair’i iga-aastase etendusprogrammi IMMATERIAL asutaja ja kuraator. Aastatel 2017–2019 oli ta Cabaret Voltaire’i (CH) külaliskuraator, hiljem liitus ta Shedhalle Zürichi uue kuraatorinõukoguga. Alates 2005. aastast on Miccolis töötanud rahvusvaheliselt etenduskunstniku, kuraatori ja/või produtsendina tuntud kunstnike ja institutsioonidega (sh Dora García, Tino Sehgal, Christodoulos Panayiotou, Carlos Amorales, Tate Modern, Palais de Tokyo, Museo Reina Sofia, Gropius Bau ja Centre d’Art Contemporain Geneva).

nvk ehk nick von kleist (1991, New York) on kväär-kunstnik, kes kõigub poeedi, produtsendi, esineja ja arhiveerija rollide vahel. nvk meetod põhineb kogutud, nähtud ja arhiveeritud repertuaari tsiteerimisel ja taaskasutamisel. nvk hiljutised projektid on toimunud Flatmarkuses Zürichis (2022), Lateral Romas (2021), koostöös Lyn Diniziga (Mama Lynch) ja PS120-s Berliinis (2019). Hetkel tegutseb ta Mexico City Material Art Fairil etendusprogrammi IMMATERIAL tegevdirektorina. Viimased von kleisti produtseeritud näitused on „Are you coming?“ (2022) ja „You’re So Busy“ (2021) Shedhalle’is (Zürich) ja samuti sealse virtuaalse kasvuhoone “SHED” juhtimine. nvk on töötanud etenduste produtsendina erinevates institutsioonides, sh MoMA, Lincoln Center, Park Avenue Armory ja Rubini kunstimuuseum.

Performance’i õhtu on osa näituse „Greatest Hits“ publikuprogrammist. Üritus toimus koostöös Kaasaegse Kunsti Eesti Keskusega.

Näitus on avatud 7. augustini 2022, mil toimub ka näituse finissage mitme publikuüritusega.